Otrevliga kunder
Idag var det en kund som kallade CH för idiot. Eftersom vi är nya på jobbet tar samtalen med oss ganska självklart lite längre tid än om man skulle prata med en säljare som jobbat där i 20 år. Storkök och storhushåll brukar aldrig ha några problem med det, men värre är det med restaurangerna och den privata sidan. De är stressade och vill att man ska bli klar på 2 sekunder. Man gör ju bara sitt bästa, och man måste ju faktiskt få ta lite tid på sig. Alla är vi nybörjare nångång. Denna kund som CH hade idag hade inget tålamod alls, och CH höll masken så länge han kunde, men precis när de skulle lägga på kläcker kunden ur sig: Idiot! CH hinner lägga på, men blir så förbannad att han ringer upp på en gång och frågar kunden om han sa något precis innan de la på. Kunden påstår att han inte sagt något. Usch, sånt gör mig så förbannad!!!! Är det så svårt att förstå att man faktiskt inte kan kunna allt perfekt från första stund? Det tar tid att lära sig, och så är det bara. För det behöver man ju inte kalla någon idiot. Ibland har inte kunden alltid rätt, och ibland måste man få säga ifrån. Man ska inte ta vilken skit som helst. Tycker det var strongt av CH att ringa upp igen på en gång, och markera att kunden gått över gränsen.
Kommentarer:
Trackback