Bil

Idagarna har det varit ett väldigt prat om att skaffa bil hemma hos oss. Så som läget är nu är det ju alldeles för riskabelt. Ingen av oss har fast jobb, men förtillfället saknas faktiskt inte pengarna. Klart man inte skulle kunna köpa den rätt av, men vi skulle ha råd med ett lån. Men som sagt, vem vill låna pengar till två personer som inte vet vad som händer efter årskiftet? Hur som helst är vi sugna, och då tittar man ju självklart på bilar också. Förut var jag väldigt inne på Renault Clio, men nu lutar det mer åt en Golf, det är ju mer grabbigt också för R:s skull =)

Nån i någon av dessa färger skulle inte sitta helt fel =) Drömma går ju!

                      

Bilderna kommer från bytbil.com

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Vi trodde inte att vi skulle få något lån eftersom jag pluggar och Jens har bara jobb "så länge det finns", när han tog lånet hade han jobb till mitten av oktober (har nu fått mer jobb fram till jul). Han var ärlig på banken och sa som det var, men skulle han inte ha jobb så blir han uppsagd pga av arbtesbrist och skulle då få a-kassa direkt. Han fick i alla fall lån på en gång, lånade till och med 30000 mer än till bilen för att betala av motorcykellånet, så det kan nog gå att få lån, du har ju jobb nu!

Postat av: Nina

Sandra: Jaha, jag trodde det var stenhårt på att man skulle ha fast jobb och så. Vi fick inte köpa en teve på avbetalning bara för att vi var studenter, så då trodde jag inte att man kunde ta lån heller =) Men det låter ju bra! Tack för infot, det är bra att veta!!

2006-10-14 @ 19:33:58
URL: http://ninaedwards.blogg.se
Postat av: anina

Fina bilar. Vi har en gemensam bil (volvos60) men jag är sugen på att köpa en bil till =) Då får det nog bli en Audi A3, den är grymt snygg
men som du säger jag känner att jag måste få fastjobb först... Kanske till våren?

2006-10-15 @ 13:50:37
URL: http://anina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits