Glad men ändå arg...

Idag är jag väldigt glad eftersom vi hämtade bilen, men min dag har grusats lite av en riktigt sur kund som jag måste få skriva av mig om först, så jag återkommer till bilen senare...

Jo, ganska tidigt på dagen ringde denna kund som jag haft ända sen jag fick mina egna kunder i augusti. Tidigare var den en annan kvinna som gjorde beställningarna, men hon har gått i pension nu så nu är det en lite yngre tjej. Och hon är nog den otrevligaste människa jag pratat med. Varje gång vi pratas vid är hon kort och låter skitsur hela samtalet. Det är svårt att komma fram till mig eftersom jag sitter i telefon hela dagen, men då är det bara att lämna ett meddelande på telefonsvararen och ringer jag tillbaka så fort jag är klar. Detta har hon inte fattat så det första jag fick höra imorse var att det var så himla svårt att få tag på mig och då har hon fått prata med andra säljare som skickat fel varor till henne. Så hon var skitsur för det också. Under samtalet blir hon argare och argare för diverse olika saker (orkar inte ta upp allt, det blir för invecklat) och när det på slutet blir lite knasigheter blir hon helt tokig. Jag förstår att hon blev sur mot slutet för där blev det fel (man måste beställa mjölk innan viss tid och både hon och jag glömde bort det), men felet låg hos både henne och mig. Hon vet att mjölkbeställningar ska in innan 9, samtidigt som jag kunde ha tänk ett steg längre och bett henne ta det först på beställningen. På slutet blev hon så sur att hon i princip slängde på luren i örat på mig och när jag sedan ringde upp för att säga att jag fixat mjölk åt henne ändå lät hon inte ett dugg gladare för det. Det som stör mig är att hon har en negativ attityd från början. Visst, jag förstår om man blir sur under samtalets gång för att man inte kan få allt man vill ha, men att ha den attityden från början retar gallfeber på mig. Ska försöka sätta hårt mot hårt och snäsa tillbaka när hon blir sur, men jag är inte säker på om det kommer fungera. Då får någon annan ta över henne. Usch! hon kommer förpesta mina onsdagar framöver =(

Kommentarer:
Postat av: (också)Nina

Hej! Jag har jobbat på kundtjänst rätt länge och det absolut bästa är att vara överdrivet trevlig tillbaka. Att bita ihop och be såååå hemskt mycket om ursäkt och du som är sååå snäl fixar det här eftersom du tycker att deee är en såååådan bra kund osv. osv. Det fungerar VARJE gång! Nästa gång hon ringer lovar jag att hon inte kommer vara sur! Lycka till!

2007-01-23 @ 23:08:15
Postat av: Nina

Jag vet... Jag försökte verkligen de första samtalen, men hon var lite sur för det. Dock har jag pratat med kunden både idag och igår och nu gick det bra för första gången. Hon var, kanske inte trevlig, men inte otrevlig i alla fall =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits