Jobbigt i-landsproblem

Ja ni... Har kommit fram till att det är sjukt jobbigt att försöka förstå hur man köper en bil. Det är så mycket att tänka på. Försäkring, skatt, månadsbetalning, handpenning... Usch! Dessutom ska man försöka hitta en bil man tycker är okej, till ett okej pris. Det tråkigaste av allt är att jag såg fram emot detta. Jag trodde det skulle vara kul att leta bil, men det är det verkligen inte. Jag vill bara hitta en bil vi båda är nöjda med och som känns bra för oss. Men det verkar ju omöjligt. Dessutom har vi inga möjligheter att ta oss nånstans så man måste försöka hålla sig till Göteborg och Örebro. Alla bilfirmor i Gbg ligger på konstiga ställen dit man måste ha bil för att nå och eftersom vi inte har det kommer vi ju aldrig ut för att kunna kolla på bilar... Jag blir tokig på detta! Jag vill ha en bil snart... Jag har nytt schema och jobbar till 17.00 nästa fredag, tänk om jag kunde ha bil då... Ååh, va härligt!!

Kommentarer:
Postat av: johanna

Hej, jag förstår precis vad du menar. Hade detta bekymmer för ca en månad sedan, då vår bil började rasa det ena efter det andra. Då vi båda jobbar 3 mil härifrån är tvånget en bra bil som funkar i alla väder. det slutade med att vi köpte en splirrans ny bil som min sambo blev sugen på så nu kör vi runt o glänser:) vi är supernöjda. Lycka till med biljakten.

2007-01-03 @ 20:48:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits