Klöver vs Arla

Mitt i stormen i söndags så var ju R ute och åkte. ICA var stängt p.g.a. inventering så han fick handla på Netto som också finns här hos oss. Vi behövde mjölk och han köpte Klöver-mjölken. Jag är alltid skeptisk till mjölk som inte är Arla, men tänkte att detta är ju ändå svensk mjölk. Så jag gav det en ärlig chans. Det var så där. Vi dricker alltid lättmjölk och så även nu, men denna lättmjölken smakade som fet mjölk utspädd med vatten. Jag vet att det låter konstigt, för det är väl ungefär det som Arlas mjölk också är, men denna mjölk smakade liksom fett samtidigt som den var blaskig... Inte gott, så det rekommenderar jag inte!

När jag ändå är på gång och varnar för saker kan jag passa på att ta upp Kavlis skinkost. Vi köpte en tub härom veckan och den var supergod! Vi åt upp tuben snabbt och skulle köpa mer, men i lite större förpackning. Den fanns bara i smalverisonen som bara har 3 % fett om man ville ha lite större förpackning så vi köpte den. Vedervärdigt! Uack! Undvik!


Kommentarer:
Postat av: flickan i burspraket

Klöver är Arlas eget märke och är en högpastöriserad mjölk som har längre hållbarhet än den vanliga. Det är deras sätt att bemöta den ökade importen av utl mjölk från icke kontrollerade gårdar.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits