Nya arbetstider

På mitt jobb har vi förkortad arbetstid på fredagar. Mån-tors slutar vi 16.30 men fredagar slutar vi varannan 15.00 och varannan 16.00. Förut alltså. Efter nyår är det nya arbetstider. Nu har de lagt om schemat för oss för att typ 2 kunder har klagat över att de inte kommer fram till oss på fredageftermiddag. Jag har haft lite otur med schemat så jag får jobba sent 4 fredagar i rad. Jättekul! Jobbade till 16.00 förra fredagen, jobbar till 16.00 idag, jobbar till 17.00 nästa fredag och sedan är jag tillbaka på 16.00 igen fredagen efter det. Visst är det härligt med 17.00 på fredag? Man har 4 riktigt sena fredagar om året verkar det som, och då är det verkligen bara DU kvar på säljavdelningen. Det ska finnas folk kvar på lagret och transportavdelningen så man eventuellt kan hjälpa kunder som ringer under eftermiddagen. Det som irriterar mig mest med detta är att jag aldrig får ett enda samtal efter kl 15.00 på fredagar. Och det är knappt nån annan som får heller. Och om nån skulle ringa finns det inte så mycket vi kan göra... Så jag fattar inte varför. CH sitter till 17 idag, och jag nästa fredag. Vi vikarier var de första som fick göra det, undrar om det är för att vi skulle hinna med en sen fredag innan de berättar att vi inte får förlängt vikariat något mer? Är lite less på min arbetsplats just nu. Det är faktiskt helgdagsafton idag - ska man behöva jobba till 17.00 när andra som jobbar kontorstid har halvdag??!

Kommentarer:
Postat av: anina

Förstår att det är segt att jobba så sent idag...
Många slutar ju tidigare på trettondagsafton!

Postat av: Nina

Det är riktigt segt. Just nu har jag verkligen inget att göra och är ruggigt trött på att surfa runt på diverse hemsidor.. Men nu är det bara 20 min kvar, sen helg!!!

2007-01-05 @ 15:36:22
URL: http://ninaedwards.blogg.se
Postat av: Linda

Det är så trist. När jag jobbade i reception fick jag ofta vara kvar längst bara för att svara; nej, det är ingen kvar som kan hjälpa er. Blev kunderna gladare för det? Näää... *suck*
Trevlig helg nu :)

2007-01-05 @ 16:22:24
URL: http://lindasplace.blogsome.com
Postat av: Fialicious

Kontorsnissarna har en förmåga att alltid få de softare tiderna... =/

2007-01-05 @ 20:17:23
URL: http://www.fialicious.blogg.se
Postat av: Nina

Linda: Precis så kommer det kännas för mig nästa fredag. "Jo, jag finns här och kan svara i telefon men jag kan inte göra ett skit för att hjälpa dig...". Och jag tror att kunderna blir mer irriterade om de kommer fram till nån som inte kan göra något än att inte få tag i nån alls...

Fialicious: Ja, så brukar det ju vara. Trodde jag tillhörde kontorsnissarna med softare arbetstider, men icke =)

2007-01-05 @ 23:13:00
URL: http://ninaedwards.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits