Nystart på måndag

På måndag börjar R sitt nya jobb på riktigt. Han har jobbat där sen han fick det strax innan jul, men på måndag börjar hans provanställning på riktigt och han kommer börja göra det han ska hålla på med i framtiden. Än så länge har han fått vara nere i verkstan för att lära sig vad dom gör där nere. Det tycker jag är bra! Man behöver lite insikt i sånt när man är helt ny på ett företag och man lär sig väldigt mycket av att vara i verkstan eller lagret några veckor. Men som sagt, på måndag börjar allvaret. Företaget håller på med fastighetsautomation (fråga mig inte vad det innebär) och har gjort ventilationssystemen som finns på bl.a. köpcentret Allum och Sahlgrenska. Ännu vet han inte exakt vilka arbetsuppgifter han kommer att ha, det visar sig väl så småningom. Men det roliga är att han än så länge trivs jättebra med arbetsplatsen. Han känner sig jättevälkommen trots att de inte riktigt haft tid att skola in honom p.g.a. mycket jobb nu innan jul, men dom har fått honom att trivas bra ändå. Och han kommer hem glad varje dag! Det gillar jag! Nu håller jag tummarna att han kommer trivas med de arbetsuppgifter han får nu, men det tror jag. Fastighetsautomation var det han tyckte var absolut roligast i skolan så det ska nog bli bra!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits