Slå sönder spargrisen

Det gjorde vi häromdagen. Fast egentligen sågade R sönder pantflaskan med tior som vi samlat på länge. Vårt mål var ju att samla hela flaskan full, men när utgiften med däcken kom var vi tvungna att ta alla pengar vi hade, även våra fina tior. Så nu är det bara att börja om igen. Skit trist, men vad gör man? Hur som helst, till det jag ville berätta med detta inlägg. Jag blev förvånad över hur mycket vi hade fått ihop. Hela 1340kr. Så det är skitbra att spara på tior! Det bästa hade varit om man samlade på alla mynt, även enkronor och femmor. 50-öringar vägrar jag samla på. Helt värdelösa mynt.

Kommentarer:
Postat av: Sandy

Jag hade över 3000:- i min flaska när jag öppnade den för att köpa soffa i höstas!

Postat av: Malin

Tior är kul att samla, mycket finare än sedlar och så. Kommer ihåg när jag var liten och skulle sätta in alla mina samlade guldtior på banken, de vart sura och nästan skällde ut mig och min syster. Bankmänniskorna tyckte att det var onödigt att samla på tior, hellre sedlar så de slapp räkna så mycket vid inväxling. Sedan dess har jag inte vågat spara en enda. Stackars barn måste jag säga, även om jag var med själv. Hurra för guldtian!

2007-01-19 @ 17:54:23
Postat av: Nina

Sandy: Oj, det var mycket! Önskar att vi inte behövde använda dem nu, men nöden har ingen lag =)

Malin: Nej, va elakt! Men nuförtiden finns det maskiner man kan lägga ner pengarna i så räknar den, sen kan man sätta in det på valfritt konto, så du kan nog lugn börja spara på guldtior igen! =)

2007-01-19 @ 17:59:25
URL: http://ninaedwards.blogg.se
Postat av: Sara

Femtiolappar är annars perfekta att samla på. Man får ju dem ganska sällan så det blir inte mer än man kan undvara varje månad.. Småmynt är svårt att samla på om man har bil -> parkeringsautomaterna! När vi inte har några mynt i bilen drar vi Volviakortet men då har man en tendens att ta lite längre parkeringstid än man egentligen behöver, kan bli chockstämning månaden efter när räkningen kommer *ler*

2007-01-19 @ 19:08:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits