Svaret

Tänkte vänta med rätta svaret tills imorn, men har mycket att göra då så det kommer nu istället.

* Jag spelade piano när jag var yngre och tappade bort mig flera gånger under en uppspelning. Försökte springa ut ur rummet i ren panik, men min lärare stoppade mig och tvingade mig att spela igenom hela låten.
- Sant. Det var något fel på pianot, så man fick trycka ner vissa tangenter hårdare för att de skulle låta och jag råkade på två-tre tangenter i början av låten som det inte kom nåt ljud ifrån och då tappade jag bort mig. Paniken steg när jag fick börja om och samma sak hände igen. Efter 3:e omstarten ville jag bara därifrån. Men min lärare stoppade mig som sagt, och jag fick snällt spela klart. Hade tårar i ögonen när jag äntligen var klar. Det känns jobbigt än idag att tänka på.

* Jag och två kompisar snattade ganska mycket godis på Konsum när vi var yngre och fick sådan ångest att vi gick tillbaka till butiken med lite av stöldgodset och lämnade en lapp där vi bad om ursäkt.
- Sant. Vi skulle busa lite, men ångesten blev för stark. Vi bestämde oss för att berätta för våra föräldrar tillsammans, men några dagar senare fick jag reda på att mina kompisar berättat för sina mammor tillsammans, utan att inkludera mig. Lagom glad jag blev då, när jag fick erkänna alldeles ensam =(

* Jag har åkt fast för fortkörning - körde 87 på en 70-väg, men som tur var hade prövotiden på körkortet gått ut.
- Som många gissade så var detta det falska. Har väl kört för fort lite då och då, men aldrig åkt fast för det.

* I lågstadiet spelade jag dragspel. Inte för att jag själv ville - utan för att min kompis spelade och jag ville göra som hon gjorde.
- Sant. Jag ville så gärna göra som min kompis att jag t.o.m. började spela dragspel för att hon gjorde det. Jag hatade det.

* Jag bröt armen när jag gick i 4 - och gick runt med den bruten i över 24 timmar innan jag insåg att det var dags att åka till akuten.
- Sant. Ramlade på en isfläck och tog emot mig med handen. Hörde t.o.m. hur det knakade till, men ville väl inte riktigt inse. Sov med den onda armen och åkte hem till min kompis dagen efter. Senare på eftermiddagen (ca 24 timmar efter att jag ramlat) ringde min kompis mamma upp pappa och sa att vi borde åka in för hon trodde armen var bruten. Då var den dubbelt så stor som vanligt och jag var blå från handleden och halvvägs till armvecket.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits