Hata

Hata är ett starkt ord som man inte ska missbruka. Men vid detta tillfället är det ingen överdrift om jag säger att jag hatar mensvärk. Min mage har plågat mig hela dagen. Jag brukar ha lite ont i början, men det hjälper oftast när jag tar en tablett och sen kommer det inte tillbaka mer. Idag har dock varit annorlunda. Tog en tablett runt halv tio på jobbet. Först efter två timmar började det lätta lite, och över lunch kände jag mig bättre. Efter lunch började det igen och halv sex när jag kommit hem var jag tvungen att ta en tablett TILL. Men fortfarande sitter jag här och har ont. Läste en massa konstiga tips på forum på nätet, kändes sådär seriöst. Har i alla fall försökt med en varmvatten flaska, vilket gjorde det bättre en liten stund i alla fall. Kvällens kurering får bestå av en varm dusch, en kopp te och pepparkakor att doppa i till kvällens avsnitt av Medium. Håll tummarna att det släpper då!

Kommentarer:
Postat av: ONE SMALL DREAM

Du har det ändå lugnt. När jag har som ondast ligger jag dubbelvikt under täcket och tar 2 tabletter ungefär var annan/tredje timme i 2-3 dygn.

Hoppas din mage mår bättre snart.

Mensvärk är djävulens påhitt!

Postat av: Mams

Hoppas det onda har gett sig så du mår bättre idag! Jag sitter här och väntar på Paps, vi ska snart ge oss iväg till helgens hemliga destination! Det ska bli kul! Ha en skön kväll, så ses vi på destinationen imorgon. P kommer att bli överlycklig att få träffa er, det var ju så länge sen! och överraskad! Vilken f-dagspresent! Puss!

2008-11-07 @ 15:05:02
Postat av: Nina

Har också ont i magen idag, inge vidare! Hoppas att du mår bättre. Kram.

2008-11-07 @ 18:17:59
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: Nina

One small dream: Jo, jag vet att det finns många som har det så mycket värre med sin värk. Blev bara så förvånad att den var så besvärlig just nu denna månad, brukar inte känna av så mycket annars som tur är. Usch, va hemskt det låter med så ont. Hade så ett tag i tonåren, men som sagt är det inte alls så farligt längre.



Mams: Ja, helgen kommer nog bli kanon! Mer om det imorn! :) Puss



Nina: Tack för omtanken. Visst är det hemskt! Hoppas du känner dig bättre också! Kram

2008-11-07 @ 23:43:43
URL: http://ninaedwards.blogg.se/
Postat av: Carro

Gumman då =(. Ta en Ipren tillsamans med 2 alvedon var sjätte timme så lovar jag att det blir lite bättre.. Kram

2008-11-08 @ 14:30:13
Postat av: Nina

Carro: Tack för tipset, ska prova nästa gång. Nu är det över för denna gång och jag håller tummarna för att det inte blir så nästa månad igen...

2008-11-09 @ 16:35:15
URL: http://ninaedwards.blogg.se/
Postat av: Grannhunden

Oj vilken fin blogg. Hoppas värken går över! Välkommen till grannhunden.blogg.se för lite tankar och recensioner om allt och inget. Ha det så fint.

2008-11-09 @ 16:43:37
URL: http://grannhunden.blogg.se/
Postat av: Nina

Grannhunden: Tack! Har fått hjälp med den, hade aldrig kunnat göra den så fin själv :)

2008-11-09 @ 19:11:05
URL: http://ninaedwards.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits