Abstinens

Hela veckan har jag varit grymt sugen på att baka något. Muffins med spännande smaker, banankaka, bullar m.m. m.m. Blev inspirerad av Marias Kakburk (den bloggen är inte aktiv längre, men spana in alla häftiga recept!). Har funderat på om jag ska göra hennes läckra apelsinmuffins med vitchoklad och kokostopping. De verkar grymt goda!

Det bästa med muffins är att man kan göra så himla mycket med dem. Antingen ha i smeten eller nån rolig topping. Bläddrade i Leila Lindholms Piece of cake i förra veckan och den måste jag bara ha! Den hamnar definitivt längst upp på önskelistan till jul. Fanns hur många olika cupcakes som helst. Helgen är ganska uppbokad redan, det är möjligtvis om jag hinner baka något på söndag. Annars blir det chokladfondue. Hittade tips om att man skulle smälta toblerone med lite grädde och doppa en massa goda frukter, marschmellows och skumbananer. Ska kika runt efter ett choklad fondueset. Nån som har några tips på var man kan köpa? Cervera, Duka, Chili?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits